tisdag 6 april 2010

Tandläkarmarodör

Har varit hos tandläkaren idag. Första gången sen jag påbörjade min tandsköterskeutbildning.
Min plan var att inte yppa ett ord om mina pågående studier. Det känns lite dumt. Min kompetens är ännu inte vad jag önskar och jag tror inte alltid det är så kul att vara läkare åt "branschfolk" eller hur man ska uttrycka det.
Så... jag satte mig lydigt i tandläkarstolen, lutade mig tillbaka och höll tummarna för att allting skulle gå bra. Då frågar hon mig om jag haft något besvär av någon utav tänderna och jag svarar genast att 27 är sensibel vid värme...
Och därmed var jag avslöjad... Hon förstod att jag var insatt i tandvård.
Det kanske var lite tur i och för sig för jag fick assistera med information pga att deras datasystem hade havererat. På så sätt lyckades jag avstyra en röntgen på en tand som de två år tidigare hade dragit ut.
Hade hur som helst inga hål, men jag ska tillbaka dit i morgon igen för de hann inte skrapa tandsten idag.

Efter detta bar det av till café Viskan där jag och Sofia dinerade lunch. Det blev en väldigt lång lunch med tanke på att vi inte gick därifrån förrän vid sju-tiden på kvällen men oj så trevligt det var!

Nu sitter jag här och lyssnar lite halvt om halvt på Magnus resonerande angående mobiltelefoner. Han ska skaffa en ny och i dagens läge så är det lättare sagt än gjort. Mobilmarknaden är sprängfylld med diverse telefoner och att välja en är svårt. Jag vet bara hur jag själv velade fram och tillbaka senaste gången jag köpte ny telefon. För... om du inte tycker om telefonen så är det ju inte direkt bara till att gå och lämna tillbaka den som om det vore en tröja.
Jag har väldigt dåligt samvete. Anledningen till att Magnus måste skaffa ny telefon är pga mig. Jag råkade (givetvis av misstag) skicka ner hans telefon i golvet härom dagen. Hade jag haft möjlighet så hade jag köpt honom en ny telefon, men det är pengar som jag inte har för tillfället.
Jag ska försöka arbeta av min skuld till honom så gott det går. Tänkte att jag skulle försöka betala honom i pussar och kramar. Han kan inte ringa för dem, men förhoppningsvis visar det hur ledsen jag är över att hans stackars telefon fick ta ett ofrivilligt dyk pga mig.

Inga kommentarer: