fredag 9 april 2010

Jobbigt att jobba

I morgon ska det jobbas på Volvo. Jag känner redan nu hur trött i kroppen jag kommer att vara i morgon vid den här tiden. Tydligen har vi ganska mycket att göra och det kommer att bli tungt, men extraslantarna i plånboken är mer än välkomna.
Måste väl ändå erkänna att jag trivs bättre som student än på Volvo, men men. Det blir till att komma tillbaka dit i sommar och jobba som aldrig förr och rätt som det är så har man halkat in i de där invanda hjulspåren igen och vips så har man glömt av hur det var att gå i skolan och det kommer att kännas som om jag aldrig lämnat Volvo från första början.
Jag har dock lyxat till det lite grann. I sommar ska jag ha hela fem veckors semester. Jag har ALDRIG under mitt yrkesverksamma liv haft så mycket semester i ett svep. På somrarna brukar jag plocka 2-3 veckor max. Aldrig mer. Nu börjar jag nästan bli orolig istället över att jag inte ska ha något att fylla mina 5 veckor med, med tanke på att min man jobbar majoriteten utav dessa.

1 kommentar:

Alexandra sa...

Under din välförtjänta semester ska du och jag se till att hitta på något riktigt kul. Visst? Kram till dig min ambitiöse vän. You go girl!