söndag 31 juli 2011

Let the summer begin!

Jo nu startar jag min sommar... lite lagom sent så där som vanligt. Vanligtvis brukar jag inte ha någon ledighet förrän i augusti och varför skulle den här sommaren vara annorlunda? Jag får se min sjukskrivning som en form av ledighet. Inte kanske den roligaste av ledigheter, men man tar vad man får. Visst att jag inte kan vara så aktiv som jag skulle önska. Det finns massor med saker jag skulle vilja hitta på men som graviditeten sätter stopp för, men vad ska man göra?
Jag får ta tillfället i akt och vila upp mig.
Så... för att inviga min sommar så ska jag och den underbara maken på ultraljud i morgon och titta på krabaten. Lillen/lillan har varit väldigt aktiv det senaste. I natt har jag knappt sovit en blund för det har varit så mycket sparkar och bökande. Att döma av hur han/hon håller på där inne så tror jag att läget är under kontroll och att han/hon har det rätt bra. Det är väl tur att någon utav oss har det bra ;-)
På tisdag blir det roadtrip! kl 10.00 kommer syster med familj och sen drar vi vidare till Gränna och sen en tur över till Visingsö. Jag ser fram emot det med skräckblandad förtjusning. Jag drar mig för att åka bil långa sträckor för efter en sisådär 30 minuters bilfärd så har jag något vansinnigt ont i bäckenet och har otroligt svårt för att sitta still. Samtidigt så vill jag ju hitta på saker. Jag vill inte titta tillbaka på den här sommaren och komma ihåg den som sommaren då jag satt hemma hela tiden.
Och polkagrisarna lockar ju lite grann...

Inga kommentarer: