onsdag 3 augusti 2011

Mot nya irritationsmoment!

Eller ja nya och nya. Det är väl samma gamla irritationsmoment, men de blir värre och värre.
Just nu är det värmen som är den största boven. Jag orkar inte göra nånting i den här värmen. Känner mig helt utslagen och är på fruktansvärt dåligt humör hela tiden. Fläkten står på för fullt här hemma, men det hjälper föga. Det är inte lätt att somna i en lägenhet som har stått i solsidan hela dagen med 35 grader i solväggen. Det blir minst sagt varmt här inne! När man ska gå och lägga sig på kvällen så brukar temperaturen inomhus ligga på 26 grader... Om jag har riktig tur så kan den ligga på 27-28.... jag har ofta tur....
Så nästa gång det ska vankas tillökning så vet i fåglarna om jag ska sträva efter att pricka in så att jag är gravid över sommaren. Får vara glad över att bebisen inte ska dyka upp förrän i slutet av september. Stackare för att behöva poppa ut i den här värmen! Nej då är det förhoppningsvis bättre klimat i september.

Annars då? Jo vi hade det trevligt igår på Visingsö. Badade fossingar i vattnet, tittade på ruinen, åkte remmalag och svettades. Har fått en halvskum solbränna som satt sig i ansiktet och på bröstet där urringningen på linnet har gått. Och jag blir ju aldrig brun. Jag blir röd. Knallröd. Och just nu så har jag ett aprikosfärgat linne på mig och jag har lagt märke till att rött och aprikos inte går hand i hand. Det skär sig.

Så ikväll vankas ett kallt bad i badkaret (hur mycket utav mig som nu får plats i badkaret) dels för att försöka få rodnaden att lägga sig lite och dels för att det helt enkelt låter JÄTTESKÖNT.

Inga kommentarer: