måndag 3 oktober 2011

Bebisjakt och lampjakt

Vaknade i morse och hade så fasligt ont i magen. Det värkte och molade. Dock var det inte de där värkarna som man kanske väntar sig vid tex en stundande förlossning... utan det gjorde mest ont hela tiden non stop. Det gav med sig efter en stund, men besvikelsen var jättestor. Jag hade verkligen hoppats på att det skulle vara dags.
Nu håller bebis på och bökar och vrider och vänder på sig. Han/hon har hållt på med detta hela dagen. Jag har försökt prata magen till sans om att det kanske är dags att komma ut nu... jag har till och med försökt muta med glass. Insåg ganska snart att det var fel taktik att muta med något som bebis aldrig tidigare hört talas om eller sett.
Sitter här och tittar på min mage... det går våldsamma svallvågor över den utav alla sparkar. Börjar även förstå att det där MVC besöket som är inbokat på onsdag antagligen kommer att bli av. Och jag som hoppades att förra besöket skulle vara det sista.

Vi har även varit ute och spanat efter lampor idag. Det har ju "omorganiserats" lite här hemma i och med uppmontering av spjälsäng och lite andra förändringar, så jag skulle behöva ha tag på två snygga bordslampor till sovrummet. Det var lättare sagt än gjort. Förvisso har jag hittat MASSOR med snygga lampor, men jag är inte så sugen på att betala en mindre förmögenhet för dem. Om det är något när det gäller inredning som kostar, så är det belysning. Sanslösa priser.
Det är väl bara till att kika vidare. Hade dock förhoppningar på att få det avklarat så fort som möjligt, medans man fortfarande har möjligheten.
Skulle inte haft något emot att åkt till Göteborg en sväng och botaniserat, men samtidigt så vet jag att efter halva bilresan så sitter jag och gnäller om att jag har ont i ryggen, magen eller annan väl vald kroppsdel. Och efter att ha promenerat runt i Göteborg så har man samma jäkla väg att åka tillbaka igen.
Men jag vill ju så gärna...
Sen måste jag erkänna att jag har faktiskt börjat bli lite skraj. Ja jag förstår väl också att det är helt naturligt att vattnet kan gå när man är gravid, men jag hade nog ändå upplevt det som ganska genant om det hände mitt ute på stan.
Vi har tex vart ute och kollat lite på bilar idag. Maken min drömmer om en ny bil. Jag vågade inte provsitta i en enda bil.... inte en chans. Om inte vattnet gått förr så lär det väl gå när man sätter sig i en sprillans ny bil.

1 kommentar:

emma sa...

tack för svaret!! ja de e ju efteråt som jobbet startar,man har ju hört om folk som går upp ännu mer när dom "slutar " å banta å ja har ju typ NOLL karaktär lixom :)

ser att du ska bli mamma snart,va roligt! stort grattis! hoppas att allt går bra :)