söndag 30 oktober 2011

En liten paus

I morgon ska jag bege mig ut på stan för första gången på jättelänge... själv. Japp helt själv. Kommer kännas väääääldigt skumt. Förvisso känner jag att det kommer att bli skönt med lite andrum. Det har varit ganska intensiva veckor sedan förlossningen... men vad konstigt det kommer kännas att inte ha Siri med sig... eller Magnus.
Vi fick besök idag. En utav våra grannar ringde på dörren och med sig hade han en bärsjal som vi ska få låna. Tyvärr fanns det ingen beskrivning med till den så det blir väl till att titta på nätet och se om man hittar någon där. Han hade även med sig en overall till Siri. Den är lite stor än så länge, men det dröjer nog inte länge förrän hon växer i den. Det är alltid bra att ha att byta med.
Just nu ligger Siri och sover... lugnt och skönt. Det har varit lite sisådär under dagen. Magproblemen håller i sig vilket gör att damen i fråga får väldigt svårt att komma till ro. Därför njuter jag lite extra när hon väl sover för förhoppningsvis betyder det att hon just då kanske inte har så ont. Magknip är förjäkligt.

1 kommentar:

Hanna sa...

Hej! Tänkte bara lämna ett avtryck och säga att jag har hittat till din blogg och kikar in här lite då och då. Alltid lika kul att se vad mina f.d. klasskamrater har för sig.

Stort grattis till dottern! Det är ju en jätteförändring man går igenom och livet blir aldrig mer sig likt, bara bättre :-) Jag fick själv mitt andra barn för ett par veckor sedan, det är ju inte fel att gå på lite mammaledighet så här i höstrusket! :-)

Ha det så bra, MVH Hanna