torsdag 6 oktober 2011

Happy happy

Sååå... i förregår lyckades jag faktiskt komma iväg till Göteborg. Vi gjorde egentligen inte så jättemycket. Magnus hade lektion så under tiden satt jag i bilen, åt choklad och spelade spel. Därefter åkte vi runt till diverse affärer. Vi har varit på jakt efter lampor och skötbord. Har hittat några fina lampkandidater. Nu måste vi bara bestämma oss för vilka vi tycker om bäst.
Det var kul att få komma ut och botanisera lite. Hittade en väska inne på Åhlens som jag blev huvudstupa blixtförälskad i. Så nu kikar jag runt på nätet för att hitta den till ett bättre pris. Den finns på Amazon och det verkar vara de som än så länge ligger bäst till i pris.

Igår var det dags för ännu ett besök hos barnmorskan då bebis fortfarande lyser med sin frånvaro. Hon mätte mage, lyssnade, klämde och kände. Jag börjar faktiskt tro att bebisen helt enkelt har det för bra där inne. Det är därför han/hon inte kommer ut. Magnus hade en annan teori som jag faktiskt har börjat tro mer på och det var att bebisen lider av samma åkomma som sin mor, nämligen att den inte har något lokalsinne. Bebisen hittar helt enkelt inte ut.
Efter barnmorskebesöket mötte jag upp Magnus på stan. Då hade han vart och hämtat upp ett skötbord. Vi besökte ett fik, drack lite kaffe och tog det lugnt. Under tiden som vi satt där så fick vi helt plötsligt för oss att vi skulle åka till Ullared. Mest för att roa mig antar jag. Sagt och gjort. Vi åkte hem, åt lite granna och sen bar det av. Gjorde väl inga större fynd när vi väl var där, men det var roligt att komma ut!

1 kommentar:

Sara-Sofia sa...

Hoppas på lite söta bebisbilder snart :D