torsdag 27 oktober 2011

Still alive

Ja med så många bloggar och konton utav de olika slag som blivit hackade på senare tid så får man väl vara glad att man fortfarande är kvar ute i "etern", men det kanske kan vara en tanke att se över säkerhetsrutinerna ganska så snart.
Man är ju hemma ganska så mycket som nybliven mamma. Det är inte många meter man rör sig ifrån hemmet. Det blir väl en barnvagnspromenad då och då till det lokala lilla snabbköpet, men mycket mer än så händer inte. Detta har katastrofala följder för min del då jag har kommit på mig själv att vid lediga stunder när lillan sover, sitta och titta på diverse postordersidor på internet. Jag har väl inte agerat på det i den bemärkelsen.... men det är bara en tidsfråga innan jag gör det. Hmmm jo jag har ju faktiskt beställt en bok... men till mitt försvar så handlade den om flaskmatning....
Fick lite annan litteratur igår då BVC var på hembesök hos oss. Hon hade med sig en himla massa papper och böcker som jag ska sätta mig och plöja igenom vid ledig stund. Vi satt och pratade ganska länge igår också, vilket kändes skönt.
Siri hade gått upp i vikt. BVC-sköterskan hade med sig vågen och den visade på nästan 3800g. Heja Siri!
Det syns att den lilla damen har gått upp i vikt för hon har fått så goa kinder. Väldigt pussvänliga.
Just nu ligger hon här bredvid mig och snusar och sover. Hon gör lite roliga ljud till och från i sömnen. Det är ett ljud som jag är speciellt förtjust i. Rätt som det är gör hon ett nästan hickande högt ljud och då låter hon som en liten hundvalp. Hon lyckades med detta igår morse när hon och jag var på snabbköpet och handlade. Hon låg i vagnen och såg så nöjd ut och rätt som det var så kom hundvalpsljuden. En dam vände sig om och tittade förbryllat på mig. Jag tittade lite ursäktande mot henne och tänkte i mitt stilla sinne: "Nej nej jag är ingen galen tant som går runt med hundvalpar i en barnvagn. Det bara låter så."

Inga kommentarer: