onsdag 17 augusti 2011

Det var en gång en trött Sandra

Nu känner jag mig piggare, men igår eftermiddag/kväll så var jag helt slut!
Vi hoppade in i bilen igår och körde mot Smålandsstenar där vi hittade ett jättemysigt fik där vi satt ute i solskenet och åt onyttigheter. Dock fick vi inte sitta där ensamma länge. Rätt som det var hade vi 10 småfåglar som skuttade runt våra fötter i hopp om att det skulle spillas lite smulor... Självklart RÅKADE vi tappa smulor lite här och där och vi bara växte och växte i popularitet hos fåglarna. Man fick nästan lite dåligt samvete så fort man stoppade lite kaka i egen mun och så tittade man ner på marken på de små vädjande liven.
Efter detta hamnade vi i Skeppshult och tittade på stekpannor... Japp... stekpannor. De har nämligen en outlet affär i Skeppshult just för gjutjärnspannor och liknande. Kanske inte så intressant, men de har även en avdelning med bara en massa inredning och där gick jag och botaniserade en stund. Hittade dock inget av intresse.
Sen hoppade vi in i bilen igen och brummade vidare. Slutmålet var Ullared. Väldigt smidigt när man ska bunkra upp på babysaker. Dock var det lite för mycket folk för att jag skulle tycka att det var trevligt. Inte så där vrålmycket som det är under högsäsongen, men tillräckligt mycket för att jag skulle vid upprepade tillfällen tappa humöret på mina "medmänniskor" där inne. Jag vet att jag har skrivit om det tidigare, men det är banne mig sant att så fort vissa människor sätter sin fot innanför entrédörrarna på Ullared så lämnar de hjärnan utanför.
Vi fick i alla fall med oss lite smått och gott. Babykläder och tillbehör. Även lite annat som går åt vanligtvis.
Så efter detta lilla äventyret var jag bra trött... sen måste jag väl erkänna att inte foglossningen underlättat gårdagen för mig, men jag är ändå rätt glad över att vi åkte.

Inga kommentarer: