tisdag 23 augusti 2011

Huvudbry

Har redan börjat fundera lite grann på den där tiden efter graviditeten... på kroppen i största allmänhet. Hur man kommer se ut, känna sig osv... Jag blev överlycklig härom dagen när jag av någon anledning fick för mig att kränga på mig ett par utav mina gamla jeans som hänger i garderoben. De passade! Eller rättare sagt de passade över rumpan (vilket brukar vara det största problemområdet när det gäller byxor för mig) men inte över magen. Förvisso ingen större förvåning att de inte passade över magen, men det måste ju ändå betyda att det finns hopp!
Man kan ju av ganska självklara skäl inte sätta igång och banta det första man gör efter en graviditet, men vetskapen av att man kanske inte behöver stå helt utan kläder när man är nyförlöst gjorde att livet helt plötsligt kändes lite lättare.

Inga kommentarer: