söndag 14 augusti 2011

God morgon

Har verkligen sovit som en stock i natt och känner mig fortfarande lite groggy. Konstigt nog känner jag att jag lätt skulle kunna krypa ner i sängen en gång till, trots att klockan snart är 10.30. Tycker ju givetvis själv att vi har världens goaste säng. Sover aldrig lika bra när jag sover över hos någon annan.
Bebisen har antagligen kommit in i en tumsugarperiod. Om jag förstått det hela rätt så får de i sig mycket fostervatten när de suger på tummen, vilket kan leda till hicka. Igår hade han/hon hicka 2 gånger och har just nu i skrivande stund hicka igen. Hela magen hoppar och det känns minst sagt rätt så skumt.
I morgon ska vi plågas lite grann. Det vankas tandläkarbesök, vilket i sig aldrig brukar vara något plågeri då jag aldrig haft några hål, men det är aldrig roligt att behöva lägga pengar på sådant man inte vill och i ärlighetens namn så är det ju inte direkt gratis att gå till tandläkaren.
På morgonen i morgon ska jag även ta med mig maken till MVC och gå på förlossningskurs. Spännane spännande. Säkert väldigt nyttigt, men samtidigt lite skrämmande för helt plötsligt så blir saker och ting mer och mer verkliga. Jag har förstått att jag har en bebis i magen, men jag kommer nog inte fatta att den faktiskt ska ut också förrän jag står på förlossningen med värkar och skriker efte bedövning.

Inga kommentarer: