söndag 21 augusti 2011

Oinbjuden gäst...

Sitter och lyssnar och retar upp mig. Detta är något som har pågått under en längre tid nu. Irritationen växer sig starkare och starkare för var dag.
På vårt hustak har en oinbjuden gäst flyttat in. Han har helt enkelt bestämt sig för att bo där och nu så stör han oss och alla andra i kvarteret.
Det är nån typ av fågel. Har ingen aning om vad det är för sort. Han... väsnas... skränar... låter som om han är på väg att dö flera gånger om på dagen. Jag har inte sett fågeln, men jag vet att han finns där. Det låter som om fågeln har en väldigt lång hals och varje gång han ger ljud ifrån sig så är det någon som tar tag om halsen på honom och vrider sakta om den. Lite som en kvävd trumpet.
Detta ljudet vaknar jag till. Detta ljudet somnar jag till. Jag är inte imponerad...

Inga kommentarer: