fredag 26 augusti 2011

Slutspurt på sommaren

Vädret såg inte alls lovande ut i morse när jag satte mig på bussen på väg in till stan. Himlen såg regntung ut och allting var grått.
Väl inne i stan träffade jag Sofia och vi tågade i vanlig ordning iväg till Café Viskan och bänkade oss på uteserveringen. Efter en liten stund blev det riktigt varmt! Solen tittade fram och värmde upp oss rejält. Tror att vi till och med lyckades få oss lite färg.
Och nej jag är fortfarande inte riktigt kompis med värmen så ja jo det var väl lite påfrestande, men å andra sidan så vet man inte hur många fina dagar som är kvar utav sommaren.

Sitter just nu och studerar min mage. Jag kan avslöja att jag tror att det är någon där inne som tycker att det har börjat bli väldigt trångt. Rörelserna har blivit så stora och yviga, precis som om han/hon tror att hon ska kunna utöka utrymmet där inne genom att knö lite extra.
Sorry hjärtat, men det funkar inte riktigt så. Jag måste erkänna att jag håller tummarna för att jag inte blir så mycket större än jag redan är för det börjar kännas väldigt tungt och otympligt.
Börjar bli ont om kläder att ta på sig också, men samtidigt känns det inte som om det är någon större ide att köpa några mammakläder nu. Det är ju trots allt bara 4-5 veckor kvar förhoppningsvis.

Inga kommentarer: