tisdag 1 november 2011

Besök av morfar och nästanmormor

Idag har morfar och nästanmormor varit på besök. Siri (trots lite kinkigt humör) lyckades charma dem totalt. Hon fick en jättesöt nallebjörn med snutte i present och mamma och pappa fick en fin orkidé. Jag tror att det var en morfar som blev rätt svag för den lilla damen. Det är ganska svårt att inte bli det. I skrivande stund ligger hon och nanar, helt borta efter en lång barnvagnspromenad.
Igår var Magnus vän Martin här och hälsade på. Han hade med sig en söt body, byxor och små, små sockar till Siri. Hon blir bortskämd den lilla tjejen.
I morgon blir det besök på BVC igen. Då ska vi se hur mycket den lilla damen har lagt på sig. Vi ska se om vi kanske kan mäta henne också. Är lite nyfiken på hur mycket hon vuxit.

Igår fick jag som sagt botaniserat runt lite grann på stan. Det kändes väldigt konstigt att vara själv. På något sätt så kände jag mig som en väldigt dålig mamma som inte var hemma och skötte barn och hushåll... men jag fick uträttat lite ärenden och handlat lite. Jag fick tag på en tröja, jeans och scarf. Behövde verkligen nya jeans för de jag hade hängandes var på tok för stora.
När alla ärenden var uträttade och klara så fick jag ganska bråttom hem. Det sista så gick jag runt på stan och kände: "Jahapp.... och vad ska jag göra nu då?"

Inga kommentarer: