tisdag 27 december 2011

Äntligen är julen slut!

Tyvärr är det lite så det känns! Det har varit lite av en prövning att fira jul i år. Att sova borta med en bebis är nog inget jag rekommenderar. Speciellt om det är en liten tjej som ibland kan tycka att det är lite jobbigt när det blir för stojigt runt omkring.
Siri har under helgen legat i sin lift och sovit och det har faktiskt gått över förväntan. Jag var rädd att hon skulle uppfatta den som för liten för att sova så länge i, en det funkade faktiskt riktigt bra. Hon sov som en liten gris båda nätterna. Tyvärr kan väl inte jag och Magnus säga detsamma. Första natten sov vi i en 120 säng som är otroligt mjuk. Det känns lite som att ligga i en vattensäng. Om en person i sängen rör på sig så följer den andre personen automatiskt efter. Andra natten sov vi i en bäddsoffa. Den är tvärt om, ganska hård. Lite för hård. Alldeles för hård. Dock sov vi bättre i den. Allt som allt så har jag under helgen kanske sovit 6 timmar. Behöver kanske inte påpeka att jag sovit som en stock inatt när jag äntligen fick krypa ner under mitt eget täcke igen. Tror till och med Siri tyckte det var skönt för hennes huvud hann nätt och jämt landa på kudden innan hon sov. Hon var otroligt lätt att natta igår kväll.
Så idag blev det ett besök på Babyproffsen. Vi har märkt att Siri har blivit väldigt aktiv och nyfiken på sin omgivning det senaste så vi tänkte att ett babygym hade varit perfekt för henne! Det blev ett babygym med Pingu som motiv. När vi kom hem var vi ivriga att packa upp gymmet och inviga det. Till att börja med kändes det som en succé. Hon låg där och kämpade och sträckte sig för att nå leksakerna som hängde i bågen ovanför henne och hon var underhållen en ganska lång stund med detta. Sen kom frustrationen... de jäkla leksakerna lossnade ju inte när hon fick tag på dem... så hon låg där och skällde och skällde på leksakerna för att de inte lossnade så att hon kunde stoppa in dem i munnen. Det var speciellt en rosa krabba som fick ta den största skopan skäll. Vi gör ett nytt försök i morgon.
Vi fick även tag på en lekbåge till hennes babysitter. Den var väl sisådär intressant. Vi gör ett nytt försök i morgon med den med.

Inga kommentarer: