fredag 2 december 2011

Det kostar att ligga på topp

Siri har ju haft sina minst sagt udda sömnvanor det senaste. Det där med att sova på dagen har inte varit någon höjdare och istället har hon varit dötrött på kvällen och sovit som en liten gris nästan hela nätterna.
Idag har det kommit ikapp henne. Så fort vi har matat henne idag så har hon somnat. Det har varit ett himla lockande och pockande för att få i henne maten. Så fort man stoppat flaskan i munnen på henne så har ögonen blivit smala som streck och några minuter senare har hon varit borta.
Märkte redan i morse att hon var slö för jag fick henne att somna om vid 9-tiden efter morgonmålet... I min säng!! Hon brukar inte vara så förtjust i att sova i vår säng och i ärlighetens namn är jag lite nojig över att ha henne där också, men i och med att jag själv inte planerade att somna om så fick det gå bra. Det var mest bara på skoj som jag la henne i min säng. Tänkte att jag skulle passa på att gosa lite. Där låg hon mellan mig och Magnus och sprattlade lite... och sen var hon borta. Stensov. Vi hann gå upp och äta frukost i lugn och ro (väldigt ovanligt nu för tiden). Hon vaknade lagom till kaffet.
Sen somnade hon i soffan.
Och sen somnade hon i min famn när hon skulle äta
Och sen somnade hon i vagnen när vi var ute och gick
Och sen somnade hon på soffan
Och sen somnade hon i min famn när hon skulle äta
Efter det låg hon i babysittern en stund och sov.
Hon har även sovit några minuter på skötbordet medan jag bytte blöja på henne.
Nu har hon varit vaken en stund på kvällen... men något säger mig att det kanske är klokt att ladda med kaffe ifall att det blir en lång natt.

Inga kommentarer: