torsdag 8 december 2011

Vill inte gå ut

Det vräker ner snö ute och blåser så det viner. Jag är inte så överdrivet sugen på att sätta min fot utanför dörren. Planen var dock att vi skulle åka till Göteborg i morgon och bland annat kolla lite julklappar. Nu vet jag inte om jag har någon lust till det längre... det ska ju tydligen bli oväder och då känns det himla dumt att sätta sig i bilen och köra långt.
Lyckades efter mycket om och men att få Siri att somna för natten. Hon var lite övertrött och hade svårt att komma till ro för hon har inte sovit så överdrivet mycket under dagen idag. Nu ligger hon i sin säng och snusar och sover och kanske gör det fram till 4 eller 5-tiden om vi har tur och sen är det dags för mat och sen kanske hon sover till 9. Vi håller tummarna för det i alla fall.
Tidigare ikväll så fick Siri bada. Det var nog första gången hon faktiskt såg ut att uppskatta det och tycka att det var skönt. Hon låg där i sin lilla balja med ett litet skevt leende på läpparna. Tidigare har bad inte varit så överdrivet populärt hos damen, men idag var hon väl helt enkelt på humör.
Efter badet stoppade jag ner henne i sin pyjamas och sen fick hon sitta i babysittern en liten stund medans jag gjorde i ordning i badrummet. Tydligen var det väldigt avslappnande att bada för hon somnade i sittern. Förvisso sov hon bara en sisådär 20 minuter, men ändå.

Inga kommentarer: