torsdag 15 december 2011

Vad gör man?

Har en liten dotter som inte vill samarbeta idag. Det är inte mycket som är bra. Misstänker att det är den stackars magen som är körig igen. Hon blir ledsen hela tiden... hon gråter när hon ligger i mitt knä, när hon hänger över min axel, när hon ligger i sängen, när hon ligger i babysittern. Hon till och med satt och småsnyftade sist hon åt också.
Tycker inte om när det blir så här. Man känner sig lite maktlös när inget man gör funkar. Jag vill ju trots allt bara att hon ska må bra.
Nu sover hon... Det blir nog ingen lång stund, men jag får vara glad för all sömn hon får. För lite sömn gör Siri till en väldigt grinig liten bebis.
Medan hon sover sitter jag och passar på och skissar på mönster. Jag var och köpte tyg igår så jag ska snart sätta igång att sy en mobil till hennes barnvagn. Jag ska bara ha tid till det. Jag har även passat på att beställa lite tygprover på nätet. Är lite sugen på att försöka skapa något.

Inga kommentarer: