fredag 23 december 2011

Sandra och mötet med doktor snygg

Vaknade i natt av att jag hade så ont i magen. Har haft ont på samma ställe vid tidigare tillfällen till och från under några års tid och aldrig riktigt fått något vettigt svar på vad det kan vara för något. Inatt gjorde det verkligen ont och efter det var det svårt att sova... ok det var kanske inte enda anledningen till att det var svårt att sova. Siri sover lite oroligt till och från på nätterna och ibland låter hon ganska mycket. Inatt var en sådan natt.
Så... jag som aldrig ringer vårdcentralen såvida jag VERKLIGEN inte måste, plockade upp telefonen och ringde. Fick en tid kl 14.
Dök upp, anmälde mig i kassan och fick sitta ner och vänta. Passade på att börja mata Siri som var hungrig.
Efter en liten stund tittade läkaren ut från sitt rum. Missförstå mig inte... det här kanske låter dumt... men han var.... snygg. Och där sitter man. Inte duschat på nån dag, osminkad, flottigt hår och en rejäl babyspya på axeln. Japp...
Sen det faktum att jag sökte för magen gjorde väl inte saken bättre. Det var väl bara till att lägga sig på britsen, dra ner byxorna, hoppas att man hade kommit ihåg att dra på sig rena underkläder och sen visa upp den bristningsrandiga magen.... För i ärlighetens namn, min mage ser ut om ett kasslernät efter graviditeten.
Men å andra sidan nu så här i efterhand känner jag att jag inte kunde fått en bättre läkare. Han verkligen lyssnade och det kändes som om han tog mig på allvar och han var väldigt grundlig. Alla läkare borde vara sådana. Tyvärr känns det dock som om många läkare blivit blasé på sitt yrke och inte orkar lägga ner det engagemanget som de borde.
Sen skickade han vidare mig till labbet. Där stacks det i fingret och togs temp. Sen skulle jag även kissa i en kopp. Då ställde sköterskan genast upp på att vara barnvakt medans jag var på toaletten och försökte pricka rätt i koppen. När jag kom ut så hojtade receptionisten på mig och meddelade att sköterskan och Siri var inne på kontoret bakom receptionen. Siri hade tydligen lyckats charma hela sköterskestaben och de kunde tänka sig att behålla henne.
Efter att Siri ätit färdigt resten av sin flaska så bar det av hem. Det var första gången Siri fick åka buss. Tydligen en hit, för hon sov hela vägen hem.

Inga kommentarer: