måndag 20 februari 2012

Dockan rullar vidare

Blev så paff idag. Hade lagt dockan på en filt med leksaker. Hon brukar böka runt där och dona och greja. Jag lämnade rummet en kort stund och när jag kom tillbaka så hade hon vänt sig från rygg till mage! Det har hon förvisso gjort många gånger tidigare, men den här gången hade hon fått med sig armen också! Den brukar annars alltid hamna under henne och sen sitter hon fast så.
Då blir man lite stolt som mamma. Det är så mycket som händer nu som gör att man lätt bli lite stolt. Det har tex tittat fram en liten tand också. Hon testade den igår på mig. Jag kan intyga att den var vass.
Det är nu man har märkt att hon inte är speciellt förutsägbar längre. Man kan inte lita på att hon befinner sig på samma ställe som man lämnade henne på. Jag har fått börja använda bältet i babysittern. Jag hade varit ifrån henne i kanske 5 minuter. Tror jag var och kissade och borstade tänder... när jag kom tillbaka så låg hon på tvären i sittern.
Varje morgon när man plockar upp henne ur hennes säng så har hon roterat och ligger på tvären i sängen. Det blir ganska ont om plats då och så nästlar hon in sina små fötter mellan spjälorna. Då gör spjälskyddet inte mycket nytta. Hon kan åla också. Inte så överdrivet mycket kanske, men hon driver sig själv framåt när hon ligger på mage. Det går inte fort och det är säkert inte en medveten handling, men hon gör det

Inga kommentarer: