tisdag 14 februari 2012

Playtime!

Jag kan väl inte direkt påstå att jag skämmer bort Siri med leksaker. De leksakerna hon har är sådana hon fått av familj, vänner och bekanta. Det har aldrig direkt funnits något behov av att köpa några, utöver lite störrre saker som tex babygym. Jag kan komma på en leksak på rak arm som jag har köpt och det är en gosedjursgris.
Självklart blir det även för små bebisar lite tråkigt med samma grejer hela tiden och man måste förnya repertoaren lite. Det har märkts ganska tydligt det senaste att tex skallran är trist, snutteråttan känns blasé babygymmet kan fara och flyga.
Så... jag begav mig ut på stan i jakt på en ny leksak. Det var väl ett uppdrag som var ganska snart avklarat. Det blev den här:
Han såg så go och glad ut. Fina färger, prassliga vingar och sen kan man sträcka ut honom också. Siri högg tag i honom så fort hon fick syn på honom här hemma och en kort stund senare så var den nya leksaken ganska blöt... Vi kan väl kalla detta för en alla hjärtans dag present till dockan.
På hemvägen fixade jag även med mig alla hjärtans dag-bakelser till mig och Magnus och väl hemma överraskades jag av vackra rosor som Magnus och Siri hade varit ute och handlat.

Inga kommentarer: