fredag 10 februari 2012

Ett år äldre

Jaha då har det hänt. Nu är man helt plötsligt 30. Jag vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det är som jag tidigare sagt; jag genomgår en kris vid varje födelsedag och denna födelsedagen ska väl inte vara ett undantag. Man tittar tillbaka på livet, på året och allt som man varit med om och som har hänt. Man undrar vad som hade varit annorlunda om man gjort si eller så. Varför plågar man sig själv med frågor man aldrig kan få något facit till?
Men... ryggen till trots så har jag haft en ganska bra dag. Jag har haft sällskap av min make och vårt lilla charmtroll. Vi har ätit god mat, njutit av tända ljus och jag tillät mig själv att till och med dricka lite vin. Jag ammar ju inte, så why not? Varför inte festa till det lite. Slå på stort... öppna den där stackars flaskan som stått där i vinstället så himla länge.
Magnus är och nattar charmtrollet just nu och jag sitter här med datorn i knät, godis i skålen och vin i glaset. Jo då det funkar... men jag ska nog snart natta mig själv också. Ögonen börjar bli tunga. Det är hårt att fylla 30...

1 kommentar:

zhine sa...

Stort Grattis! Vi delar nästan samma födelsedag! Jag fyllde i torsdags. Kramis!