söndag 12 februari 2012

Spring inte ifrån mig!

Huvudet har arbetat på högvarv i natt. Jag har drömt så otroligt mycket! Det mesta har handlat om Siri och hur hon lyckas oroa mig på diverse sätt. Jag drömde att jag hade lagt henne för att sova... och rätt som det var så satt hon upp i sin spjälsäng och därefter försökte hon ställa sig upp. Jag blev helt panikslagen med tanke på att sängbotten i spjälsängen befinner sig på högsta läget. Hon kan ju trilla ur!
Nästan alla drömmar om Siri handlar om hur jag på något sätt känner att jag inte hinner med! Att jag inte hinner ikapp henne, att jag tycker att hon växer för fort, att min lilla bebis försvinner. Det är ganska påfrestande. Speciellt med tanke på att hon bara är 4 månader än så länge och jag redan tycker att tiden går för fort och att hon håller på att på något sätt växa ifrån mig. Jag känner redan nu att jag kommer få separationsångest den dagen det är dags att lämna henne på förskolan.
Den dagen, den sorgen...

Inga kommentarer: