fredag 17 februari 2012

Story of my life...

Det är så typiskt när du hittar den där perfekta produkten som funkar för just dig och så slutar de tillverka den!
Jag har varit med om det ett flertal gånger det senaste. Det började med ett mineralpuder. En sån puderdosa varar ganska länge... tror jag hade den i nästan ett år och när det var dags att köpa ny så hade den utgått ur sortimentet. Sen var det min mascara, eyeliner och nu senast min hudkräm och schampo. Fick tips om en annan hudkräm (som tyvärr kostade lite mer än vad jag kände för att spendera) och det visade sig att den funkade inte alls för mig. Eller jo på ett sätt. Jag är väldigt blandad i ansiktet. Vissa feta partier och vissa torra. De torra partierna är inte torra längre, men de feta partierna kan jag nog utvinna smör ifrån. Jag ser ut som en svettig gris i ansiktet. Så jakten på hudkräm får väl fortsätta.
Sen så var det ju schampo och balsam. Hade hittat det perfekta schampot som funkade jättebra på mitt skumma och egensinniga hår och nu så ska det upphöra. Lite smått desperat stod jag och ögnade i schampohyllorna på ICA. Man har ju redan testat det mesta som finns i hyllorna. Inga större nyheter. Det blev till slut den här från Sunsilk
STOOOOR besvikelse, ty den luktar gammal gubbe! Jag skojar inte. Gammal gubbparfym blandat med rökelse. Jag som alltid annars brukar glutta lite på flaskorna jag köper för att känna hur de luktar, men det gjorde jag inte den här gången och därför får jag skylla mig själv.
För övrigt tar jag tacksamt emot tips på schampon och balsam! Men inte de där gamla vanliga Garnier, Wella, Finesse och allt vad de nu heter. Jag har redan plöjt igenom dem en gång för mycket.

Inga kommentarer: