tisdag 7 februari 2012

Uppfräschning

Har idag fått en välbehövd uppfräschning! Hamnade hos Emina på Salong Glamour. Där blev det klippning och slingor, kaffe, skvallertidningar och lite tjöt. Jag tror jag har klippt mig hos henne i snart 8 år och jag har väldigt stort förtroende för henne. Det ligger på den nivån att om hon skulle flytta till en annan stad så flyttar jag efter.
Ok nej kanske inte så extremt, men ändå. Jag har varit på många olika salonger tidigare och kännt mig mer eller mindre nöjd och med blandat resultat. Hos Emina har jag aldrig varit missnöjd och det är ju faktiskt en sån sak som gör att man blir stamkund.
Just nu sitter jag och gottar mig framför tv'n. Det är ju ny säsong av Project runway! Varje gång jag tittat på detta så får jag sån lust att plocka fram symaskinen. Jag satt faktiskt och sydde härom dagen. Det blev en uggla till Siri. Inte en snygg uggla... nej nej. Inte för fem öre. Därför har den passande nog fått namnet Ugly. Men Siri tycker om den och det är väl huvudsaken. Fast å andra sidan så tycker hon om allt som hon kan gnaga och suga på så egentligen kunde jag lika gärna gett henne en socka... Men nu blev det en uggla.

Inga kommentarer: