söndag 18 september 2011

Aha-upplevelse

Fick precis en aha-upplevelse. Har suttit här med datorn i knät en stund och tittat på semesterbilder från några bekantas Thailandsresa. Såg verkligen underbart ut! Varmt och härligt med mycket sol och bad.
Sen slog det mig att våra planer som vi först hade haft i år faktiskt försvunnit och bytts ut med helt andra planer.
Vi hade tankar på om vi skulle struntat i allt vad jul och nyår heter och åkt utomlands istället. Bara gömt oss för omvärlden och sluppit all julstress. Legat på playan med en paraplydrink i solskenet istället för att vräka i oss julskinka på löpande band.
Så det blev. I stället kommer vi att sitta med en 3 månaders bebis på julafton. Konstigt hur saker och ting förändras. Och den där fantasin om en utomlandssemester över jul har bara fasats ut och ersatts av en annan fantasi, nämligen att få bli förälder. Helt plötsligt var inte den där resan över jul så viktig längre. Tvärtom. Den blev så oviktig så att den faktiskt försvann helt ur minnesbanken och triggades inte igång förrän jag såg deras härliga semesterbilder.
Har jag valt rätt? Absolut! Det känns som om jag har påbörjat den största resan en människa kan tänkas göra och jag ser fram emot den med stor iver. Att jag får göra denna resa med en man som betyder så otroligt mycket för mig gör det hela än mer fantastiskt.
Jag tror att vi har mycket att se fram emot. Vi tre. En Sandra, en Magnus och en bebis

1 kommentar:

Susanna sa...

För oss blev julen en jättestor grej när vi fick barn. Det är liksom det enda vi verkligen firar. Förra året var minstingen 3 månader. Det var riktigt mysigt och Miranda fick jättemycket uppmärksamhet. I år kommer hon vara lite över året och ska få själv öppna sina julklappar.

Jag är så blödig numera att jag nästan lipar vid tanken!

Lycka till med graviditeten.