tisdag 27 september 2011

MVC nästa

Håller på och gör mig i ordning lite smått inför en tripp in till stan. Ska till barnmorskemottagningen och håller verkligen tummarna för att att detta blir sista besöket innan det är dags för förlossning. Jag har 2 tider till inbokade hos Ann, men dessa är reserverade för ut ifall att jag går över tiden. Oj vad jag hoppas att jag inte går över tiden. Hur underbar graviditeten än har varit så är jag redo för att gå in i nästa fas nu. Jag är lite trött på det här. Trött på att känna mig som en heffaklump. Inte för att det automatiskt lär gå över när bebisen har poppat ut, men det är ett steg i rätt riktning.
Har lite smågrejer kvar att pyssla med här hemma. Tänkte att jag i morgon (för hundrafemtioelfte gången) ska montera upp spjälsängen. Jag har sagt det ett flertal gånger tidigare och ändå står sängen kvar i sin förpackning uppe på vinden. Ska passa på att plocka ner bilbarnstolen också. Jag hoppas verkligen att jag får inviga den snart!
Ikväll får jag förhoppningsvis sällskap av goa Alexandra en stund. Träffar henne inte hälften så ofta som jag skulle vilja, så jag ser verkligen fram emot det. Líte fika, lite tjöt. Vem vet när vi får tillfälle att sitta så här nästa gång?

Inga kommentarer: