torsdag 29 september 2011

Slutspurt!

Igår bar det äntligen av till favoritrestaurangen Babbel som enligt mig har Borås godaste mat. Jag kände att antagligen var det sista restaurangbesöket på ett bra tag framöver och jag njöt för fulla muggar. Det blev tapas av lite olika sorter och sällskap utav den underbara maken. Mysigt var det även efteråt då vi tog oss en liten promenad på stan. Det var ju varmt och skönt ute och det är aldrig fel att gå och strosa en sväng och tjöta bort en stund.
Icke att förglömma; vi monterade upp spjälsängen igår! Det var ett pilleri, dels med monteringen och dels med hur vi skulle möblera i sovrummet. Det ser... udda ut. Man är väl inte riktigt van vid att ha ännu en säng i det lilla sovrummet, men det funkar.
Idag for vi iväg till Gällstad och shoppade lite. Magnus fick jag på en jättefin jacka. Jag kom hem med två tröjor för den totala summan av 160:- (kändes som om jag hade fyndat) och två diskhanddukar från Serholts.
Och nu närmast så har jag kämpat och slitit med att bädda spjälsängen. Ja det kanske inte låter så jobbigt, men det var det. Speciellt när man skulle knyta fast spjälskyddet. Saken är den att det går inte att rotera sängen på plats eller hur man nu ska uttrycka det, utan sängen är ganska så inkilad där den står. För att flytta den annat än ut från väggen och in från väggen så måste du lyfta den... vilket jag inte riktigt orkade själv. Så jag stod hävd över den istället och knöt fast det förbajade spjälskyddet. Kan avslöja att min mage var något ivägen. Men det blev jättefint! Nu ska vi bara ha en bebis att stoppa i sängen.
Den beräknade förlossningsdagen är i morgon! Jösses redan! Men som sagt.. jag tror ju inte att han/hon kommer att kika ut förrän 3:e oktober. Jo... det kommer nog bli en liten oktoberbebis hur vi än vrider och vänder på det, för jag skulle bli väldigt förvånad om han/hon bestämde sig för att faktiskt kika ut i morgon.


Ursäkta den dåliga kvaliteten på bilden. Ljusförhållandena var väl kanske inte optimala så här dags på kvällen. I sängen hamnade även bebisens första gosedjur som är en liten rosa gris i manchestertyg. Grisen är från Jellycat och jag blev väldigt lycklig när jag lyckades få tag på en här i Sverige. Första gången jag såg gosedjur från Jellycat var på Hamleys i London och jag blev helt såld. Tyckte de var så bedårande. Köpte ingen gris då och det ångrade jag efteråt, men nu sitter den där i sängen och väntar på sällskap. Är även rätt förtjust i barbapappa så givetvis satte jag upp en barbamobil på sängen.

Inga kommentarer: