fredag 2 september 2011

Sleepless in Borås

Natten till idag blev det inte många timmars sömn. Krabaten i magen var i sitt esse och snurrade, sparkade och såg till att mamma inte fick någon sömn. Sen så har jag åkt på en infektion i munnen. Det är en visdomstand som håller på att ta sig upp och det går väl kort och gott inte så bra som man skulle önska. Jag har vid ett flertal tillfällen fått infektioner pga den tanden och nu är det dags igen. Så när alvedonen släppte nån gång vid 4-tiden inatt så var jag klarvaken. Och så låg jag i några timmar tills jag lyckades av ren och skär utmattning att somna om igen.
Det första jag gjorde efter att ha kravlat mig upp ur sängen på morgonen var att leta fram numret till tandläkaren och hålla tummarna för att de hade en akuttid eller återbud. De hade varken eller, men de lyckades klämma in mig mellan två patienter. Så det blev till att plocka fram koksalt och kanyl och spola rent runt tanden. Gjorde svinont, men oj vilken lättnad man kände efteråt. Finns en risk att man får åka in igen och spola om det inte ger med sig, men det var en början i alla fall.

Inga kommentarer: