söndag 25 september 2011

Helgtrött

Sååå helgen börjar röra sig mot sitt slut. Fredagen blev det frukostfika med Sofia. Vi satt på uteserveringen och njöt utav det som antagligen var den sista riktigt fina sensommar/höstdagen. Solen sken, vi babblade på i 120 som vanligt och timmarna flöt förbi. Udda hur det kan bli det där... Sen på kvällen fick jag reda på att stackars Sofia hamnat på sjukhuset och fått blindtarmen opererad. Allting har gått bra och så, men ändå. Det var väl det sista man trodde skulle hända den dagen.
Lördagen spenderades med syster och mor. Vi botaniserade på marknaden, käkade lunch och shoppade lite granna. Lyx för mig just nu är en sån enkel sak som att äta lunch ute. Sitta och njuta i gott sällskap. Tänkte jag skulle försöka övertala maken till att ta med mig ut på middag någon gång nästa vecka. Jag har en känsla att det kan vara sista gången på läääääänge. Bebis är beräknad till fredag (men jag tror ju fortfarande att han/hon kommer den 3:e oktober).

Inga kommentarer: