onsdag 11 januari 2012

3 månader

Igår blev vår lilla docka 3 månader. Vart har den tiden tagit vägen? Det är en så udda känsla för på ett sätt har den tiden gått fruktansvärt fort, samtidigt som det känns som om Siri alltid funnits i våra liv. Jag kommer inte riktigt ihåg hur det var innan hon fanns.
Hon blev idag utsatt för BVC-tantens grymma behandling, nämligen vaccination! Jag fick gå ut därifrån och Magnus fick sitta med Siri. Första sprutan gick jättebra. Hon sa inte ett pip. Andra sprutan... det hördes ända ut i korridoren att den gjorde ont. Efter den vågade jag mig in igen. Då möttes jag av en Siri som var knallröd i ansiktet och med stora krokodiltårar som rann ner för kinderna. Isch va ont det gjorde i mig. Det var inte långt ifrån att mina tårar också började rinna. Men det gick över rätt så fort ändå. Hon blev ganska snabbt distraherad av mobilen som hängde i taket över skötbordet. Hon blev även vägd och mätt. 6560g och 63,6cm. Inte konstigt att hon börjar bli tung att bära på.
Nu på kvällen har hon varit lite stissig och det är inte mycket som varit bra. Efter lite alvedon så blev läget lite stabilare igen. Hon har varit lite krånglig med sömnen nu det sista. Inte nattetid som tur är, men dagtid. Så fort man lägger henne ner så blir hon helt hysterisk och gallskriker... trots att hon är trött så att ögonen går i kors på henne... Men men... om man somnar så kanske man missar något.

Inga kommentarer: