måndag 16 januari 2012

Varför ligga när man kan sitta?

Dotter har kommit underfund med att livet på rygg är ganska tråkigt och enformigt, så vips så lärde hon sig att sitta upp! Nästan i alla fall. Hon sitter i mitt knä. Jag är bara med och parerar ifall hon tippar åt sidorna. Hon fixar själv att se till så att hon inte tippar framåt eller bakåt ganska bra faktiskt. Visst hon ser ut som en liten satt buddha, men det funkar. Det är inte så at hon sitter lutad mot min mage. Hon sitter faktiskt upp.
Så... jag tänkte att jag nu i veckan skulle kolla på en Bumbo babysitter till henne... med tanke på att enligt henne så är vår babysitter (till och med nu när vi höjt upp den) ganska blasé och babygymmet är ju jättetråkigt att ligga i.
Det har börjat bli lite av en kamp att mata henne nu för hon envisas med att försöka sätta sig upp hela tiden. Förvisso hade det inte varit något fel i att ha henne mer sittandes istället för liggandes när man ger henne flaskan, men nackdelen är den att när hon sitter upp så blir hon så distraherad av allt runtomkring henne... och i ärlighetens namn är jag inte så sugen på att sitta och mata henne 2 timmar i sträck.

Inga kommentarer: