måndag 2 januari 2012

Tokryck

Lyckades få tag på tvättid två dagar i rad. Det ni! Det är ovanligt i det här huset. Så igår tvättade jag kläder och idag har jag tvättat klädseln till soffan och kuddarna och täckena från sängen. Det är sådana saker som man önskar att man hade möjlighet att tvätta oftare, men tyvärr är det svårt. Jag kanske borde önska mig det i födelsedagspresent: fri tillgång under en hel dag till någons tvättmaskin. Det hade funkat!
Snuttefian var så trött så trött så henne har jag stoppat i säng. Jag gav henne snutten och tutten och sen var hon borta. Oj oj oj vilken liten karaktär hon har blivit. Skrattar, pratar, skäller och lever låda. Det har hänt så otroligt mycket på bara några dagar. Hon har i en handvändning blivit väldigt annorlunda. En social liten tjej.
Själv sitter jag och känner mig lite modstulen just nu. Ganska fjantigt egentligen, men jag är rätt fjantig till och från. Egentligen skulle maken min varit hemma idag, men de ringde från hans jobb och undrade om han kunde hoppa in och jobba extra. Så nu har han åkt till Kungälv. Anledningen till att jag känner mig lite hängig är för att egentligen skulle vi fått ganska många dagar tillsammans nu med tanke på att han var ledig igår. Ja jag vet att vi har mycket tid ihop som det är, men ändå. Det är mysigt. Sen så skulle vi ut och handla idag och jag har tinat upp kyckling som vi skulle ha till middag.  I-landsproblem... jag vet.

Inga kommentarer: