söndag 1 januari 2012

Gott nytt år!

Gott nytt år på er allihopa!
Här firades nyåret in i lugn och ro med lite god mat och en dotter som höll låda hela kvällen. Det är nämligen som så att vår dotter har upptäckt att hon har en röst... och att den rösten går att höja, sänka, förvränga och göra lite allt möjligt med. Hon har under en ganska lång period hållt på och "småpratat", men igår kom det verkligen som en explosion av uttryck och känslor som hon var tvungen att få ur sig. Oj va hon har pratat! Hon har även börjat uppskatta babygymmet och håller på och donar och grejar med det långa stunder. Hon har verkligen börjat interagera med saker och ting eller hur man nu ska uttrycka det. Hon fick en jättefin snutte med barbapappamotiv från moster i julklapp och den har blivit väldigt poppis. Det ser ut som om hon ingår i brottningsmatcher med den. Den SKA in i munnen och gärna tillsammans med en hand också. Den stackars snutten är oftare blöt än torr.
Jag har klurat lite grann på det där med nyårslöften och grejer. Ofta har vi (jag och Magnus) mål snarare än löften. Förra årets mål är uppfyllda och nu är det dags att ta itu med detta årets. Dock skulle jag även vilja ha ett lite mer personligt löfte, men min fantasi sviker mig på den punkten. Jag låg och grubblade lite grann över detta inatt, men kunde inte komma på något lämpligt. Jag får fortsätta klura lite på detta så får vi se om jag kommer fram till något.

Inga kommentarer: