lördag 21 januari 2012

Vad är det som är så roligt?

Jag och lilla dockan skulle gå och lägga oss och nana middag en stund igår. Jag la ner henne i min säng, gav henne snutte och tutte och la mig sedan bredvid henne. Genast gosade hon in ansiktet i snutten som hon brukar göra och det blev tyst.
Rätt som det är känner jag hur hon liksom ligger och skakar och så hör jag små dränkta ljud från snutten. Jag lättar lite grann på snutten och småkikar på henne. Då ligger hon där och skrattar. Ett jätteflin döljer sig bakom nappen och så börjar hon gapskratta. Jag som trodde att hon sov. Undrar fortfarande vad det var som var så roligt.. men det var väldigt svårt att själv hålla sig för skratt så vi låg där i sängen båda två och gapflabbade åt gud vet vad.
Det är också kvalitetstid.

2 kommentarer:

kusin sara sa...

Åh, vad gulligt! Nu vill jag med veta vad hon skrattade åt. Vad var det som var så kul? Kom hon på något roligt skämt? Vad rörde sig i hennes lilla bebishuvud? Haha :)

Sandra sa...

Det var två bebisar som var ute och gick. Helt plötsligt sa den ena: "men vi har ju inte lärt oss gå än!"
Gud så tokigt ;P