tisdag 29 november 2011

En bock

Idag har en bock flyttat in hos oss. Vår nya julebock från Cult design. Tyckte den var riktigt fin och vi har faktiskt inte så överdrivet mycket julpynt hemma hos oss. Vi utökar lite varje år i samlingen. I år blev det en bock.

Tanken var att jag skulle köpa julklappar idag när jag hade hela dagen för mig själv... det gick kanske inte som jag hade hoppats. Inspirationen var i bott och fantasin likaså. Jag har nämligen ett sjukligt behov av att ge bort bra och genomtänkta julklappar. Jag vill inte att det jag köper ska hamna på en vind eller i en garderob (såvida det inte är ett klädesplagg för då är ju en garderob en ganska naturlig plats). Det finns säkert många som öppnat en julklapp från mig och tänkt "vad sjutton ska jag med den här till", men jag lovar att det faktiskt finns tankegång bakom det hela... det kanske bara råkar vara så att vi tänker olika? Vad jag menar är att jag försöker lägga ner lite hjärta bakom det hela, men det är inte så lätt alltid. Hur som helst... utav mina två timmar på stan så fick jag handlat en julklapp... starkt jobbat. Sen råkade det väl inhandlas en och annan grej till Siri måste jag väl erkänna. Och bocken... icke att förglömma.

Inga kommentarer: