söndag 27 november 2011

Kors i taket

Just i skrivande stund så ligger Magnus och Siri i sovrummet och har ockuperat sängen... båda två stensover. Jag förstår inte... Siri har varit omöjlig att få att sova det senaste och sen så blev dagen som den blev idag...  Jag har fått henne att sova ett flertal gånger idag och nu så lyckades Magnus få henne att somna (och sig själv). Det känns som om den lilla flickan har haft en hel del sömn att ta igen så som hon har sömnstrejkat det senaste. Herregud hon måste vara helt slut.
Dock tror jag att dagens lucky streak bara är tillfällig och att "sömnstörningarna" kommer att återkomma. Nej jag är inte pessimist, jag är realist.
Tidigare idag så var en utav våra grannar inne och hälsade på Siri. Han hade tydligen upplevt lite samma problematik med sin dotter som nu är 1 år gammal. Dock var hennes brist på sömn under dagarna inte fullt så extrem som Siris, men han kände helt klart igen scenariot med en liten tös med egen vilja som totalvägrar att sova. Skönt att höra att man inte är ensam.
Just nu sitter jag och njuter av lite egen tid. Känner att jag behöver det. Det är så sällan det är lugnt och tyst omkring en nu för tiden och jag måste erkänna att jag kan sakna det ibland. Egentligen borde jag också krypa ner i sängen, men jag är så rädd för att väcka duon som ligger där inne och snusar.

Inga kommentarer: