fredag 11 november 2011

Sleeping beauty

Sitter och väntar på att den lilla sessan ska vakna. Då är det dags för mat och sedan en tur med barnvagnen ut i det fina vädret. Solen skiner för fulla muggar och det vore synd att sitta inne när det är så fint som det är. Sen så behöver vi bort till snabbköpet en sväng och inhandla lite smått och gott. Lite mjölk och annat som går åt.
I morgon vankas det besök av morbror Peter med familj. Även mormor ska följa med och hälsa på. Ska bli roligt med lite besök och jag vågar nästan sätta en liten peng på att Siri lyckas charma dom totalt, precis som hon gör med alla besökare som kommer hit. Ja hon är en liten charmör. Speciellt nu när hon faktiskt är på lite goare humör än hon varit tidigare. Visst krånglar magen lite till och från fortfarande, men hon är verkligen en mycket nöjdare bebis.
Jag fick tag på mina stövlar! Det blev en tur till Alingsås i onsdags och stövlarna fanns kvar. Fick även lov att stanna till på ett apotek och köpa åksjuketabletter. Siri har ju paxat framsätet i bilen så jag har hamnat i bak. Det är väl kanske inte optimalt för en åksjuk person att sitta i baksätet, men det får gå. När hon blir 9 månader och det är dags att byta bilbarnstol så får hon och jag byta plats.

Inga kommentarer: