söndag 6 november 2011

Feja och greja

Trots att jag varit vaken sen 03.00 så är jag förvånansvärt pigg. Jag vet att det kommer komma och slå mig i röven ikväll då jag kommer hamna i någon form av koma vid 17-tiden.
Lillfisen ligger och sover och jag har kommit ikapp med att diska lite nappflaskor, göra mig i ordning...semi i alla fall och läsa lite nyheter och se vad som har hänt i omvärlden... för det är ju trots allt så att den första tiden som småbarnsförälder så lever man lite som i en bubbla.
Och nu sitter jag här... och vad gör jag? Jo jag sitter självklart och kollar på kläder på postorder... Men jag tittar bara... jag lovar!
I morgon ska jag återigen ägna mig åt lite shopping. Jag ska tydligen bli gräsänka i morgon då Magnus tar Siri och åker iväg för att träffa en vän eller två. Kommer åter igen kännas väldigt skumt och det kommer väl bli samma visa den här måndagen... jag går runt lite på stan tills jag kommer underfund med att jag inte riktigt vet vad jag ska göra och sen åker jag hem igen.
Nu till mitt lilla I-lands problem. Egentligen skulle jag behöva ta mig till Alingsås i morgon för det finns ett par stövlar där jag vill lägga vantarna på. Enligt den hjälpsamma kassörskan på Eurosko så var Alingsås enda stället som hade kvar dem i min storlek. Dilemmat är att jag även har tvättid i morgon och lär inte hinna med en turné till Alingsås. Jag får helt enkelt hålla tummarna att de finns kvar till en annan dag.
Siri har gjort en liten personlighetsförändring de senaste dagarna. Hon är helt plötsligt en mycket nöjdare bebis. Visst magen krånglar till och från, men det är faktiskt (peppar peppar) mycket bättre. Vi vet inte riktigt vad som har hänt, men vi är tacksamma. Dock har ett annat problem dykt upp och det är att hon är övertrött på kvällarna så hon har svårt för att komma till ro och sova... men det överlever vi. Så länge hon inte har magknip varje kväll så känns övertrötthet lite mer hanterbart.

Inga kommentarer: