lördag 26 november 2011

En sån dag...

Ja dagen började ganska bra i alla fall... jag fick putsat alla fönster. Det behövdes verkligen. Hade inte kunnat sätta upp adventsstjärnorna med gott samvete om jag inte fått gjort mina fönster. Sen var vi på julmarknad på Åhaga. Det var... jo då det var mysigt, men inte så stort som jag trodde att det skulle vara. Det tog oss allt som allt 20 minuter att plöja igenom och sen var det klart. En liten besvikelse, men det var trevligt att komma ut.
Väl hemma igen så fortsatte jag med mitt pysslande. Fått upp alla stjärnor och sådant nu så det ser rätt mysigt ut. Sen så blev det sämre... Vår lilla dotter har kommit in i en "jag-tänker-banne-mig-inte-sova-period" och det börjar bli påfrestande. Nu har hon skrikit och skrikit jag vet inte hur länge. Magnus håller på och tar hand om henne och nu är det min tur att ligga med öronproppar och "vila". Jag kan inte för mitt liv förstå hur det blivit så här. Det är omöjligt att få henne att sova och det kommer ju och biter henne själv i röva senare när hon är så övertrött så hon inte vet vad hon heter och då kan hon inte sova för den sakens skull. Sen att jag själv inte mår så bra för tillfället gör ju inte situationen lättare. Har man tur så lyckas man få henne att somna... och då kanske hon sover 5 minuter och sen kommer hon själv på att "ja jävlar jag har somnat!!" och så rycker hon till och sen är hon vaken och skriker igen. Skulle vi inte försöka och försöka allt vi kan för att få henne att sova så skulle hon vara vaken dygnet runt... jag är nästan övertygad om det.

Inga kommentarer: